onsdag 17 januari 2007

Två män i Örnsköldsvik

Det är inte klokt vad kommunikation av modernt slag kan uträtta i motsatt syfte. Kämpar med att uttrycka mig humant, milt och värdigt just nu. Men det går knappt. Vad är sannolikheten för att två moderna män i Örnsköldsvik på loppet av ett par timmar på sina respektive kontor därnere säkert genom missförstånd och stor stolthet kullkastar fantastiska möjligheter jag arbetat för, mycket mycket länge. Har en bror som är matematiker men en sannolikhetsteori hjälper knappast mot mitt humör just nu. Talade med en klok man härom dagen som lugnt insett att vissa saker måste få bli som de blir. Men för mig som arbetar med utveckling är det svårt att köpa det när det finns vissa saker som vi vet leder just till utveckling om de ges utrymme på rätt plats och tillfälle.

Imorgon kommer jag att träffa en inspirerande man från Härnösand som just förstått och tagit tillvara möjligheterna. Då humöret är på mer än olämplig nivå återkommer jag på fredag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår inte vad du menar att dessa män har gjort för att misshaga Dig? Jag vill ha en förklaring innan jag går till kudden...
Intresserad

Camilla Hansen sa...

Skapa gärna men gör det själv. Inte för många kockar o s v.
Man kan bara lita på sig själv m.m.

Som politiker kan man bara lita på ett fåtal. Oftast inte i sin egen kommun. Nu handlar det inte om politik. Men hindrar inte mitt fantastiskt uppblandade blod att svalla. Tyvärr känner jag ingen med ordet "misshaga" i sin ordinarie vokabulär och särskilt utvalda har fått sitt i mailen. Får bli ett spinningpass på fredmorgon på högsta växel för mig. Sov gott!

Unknown sa...

Ska vi släppa in Ö-vik i Norrland?

Camilla Hansen sa...

Kanske borde sätta ett pris?