onsdag 31 januari 2007

Fullt ös

Spinning Jenny, kunde varit min kusin. Känns som en sådan dag, mycket organisera - svara frågor och planera. Ska inte tänka jagad utan eftertraktad. Telefonsamtal från Gällivare till Örnsköldsvik. Kretsstyrelsemöte ikväll. Mångfalden personifierad och glada miner. Ska packa väskan för min resa i morgonbitti till Kommundagarna med den samlade centereliten, plats Leksand. Frågan är spets eller paljett? Tror jag får bestämma mig där. Reskamrat med Roger Boman(c), gruppledaren i Boden. Ska försöka hinna ge Er en vink om strömmningarna ifrån Leksand. Tillbaka i Luleå på lördagkväll.

2 kommentarer:

Anonym sa...

...du är som en riktig spinning Jenny fast jag vet inte vem hon är eller var kanske??? Något uttryck från dina förra hemtrakter kanske? Min mamma sa - när hon hade mycket att göra : man kan inte både spinna och rinna, säkert något liknande uttryck från "medeltiden"! Kom ihåg vad jag gav dig för råd häromdagen! Vi vill nämligen behålla dig länge. Hälsa Roger jag har honom som en av mina favoritcenterpartister..puh va lång ord!
Din vän i buschen

Camilla Hansen sa...

Tack för omtanken! Spinning Jenny var en av industrialiseringens stora nydaningar ca 1760talet, i England. Spinning Jenny kunde spinna 10 ggr så fort som en vanlig spinnrock.Om du förstår liknelsen...