torsdag 11 januari 2007

Luleå CUF-avdelning tillbaka!

Utöver det vanliga och det bästa hittills, under min gruppledarepok, gruppmötet i går kväll. Nylackat golv, cafémöblering det bästa av vetelängder och medlemmar. Fullsmockad lokal, återvändare från förr, nya intresserade och hela ordinarie gardet. Så hade jag då en ödmjuk ambition att före mötet få ihop de yngre nya. Vindarna blåste åt rätt håll så tjugo minuter innan ordinarie gruppmöte började har vi då återbildat den slumrande CUF-avdelningen i Luleå. Ordförande är nu Per Erskjäns med erfarenhet av CUF sedan länge. Hårt arbete väntar och det börjar direkt såväl med kompetensutveckling som rekrytering av fler medlemmar. Lätt salig var jag. Gunilla Sehlin från Stadbyggnadskontoret gjorde en föredragning om ärendet av byggande av bostäder vid Svartöbrinken där bostäder och dess påverkan på hamnverksamheter är knuten. Livliga diskussioner och bra resonnemang. Så fortsatte det hela kvällen och då mötet slutade 22:30 och vi hållit på i fyra timmar satt fortfarande ett gäng kvar och diskuterade. Inte för att det bör bli en tradition med så långa möten men en höjdpunkt på rätt och bra engagenag var den kvällens behållning. Till och med jag var nöjd!

3 kommentarer:

Jonas Grafström sa...

Underbart att höra! Allierade är alltid bra att ha. Underbart att höra också att det nu är 2-1 till de borgeliga ungdomsförbunden i närvaro i stan. Ungvänster finns och bittra är de som vanligt. SSU vem vet... med de resurser de har och om man ser till vad de gör så kan man nog inte definiera dem som existerande.

Som ordförande för MUF i Luleå önskar jag dem i alla fall lycka till

Camilla Hansen sa...

Tackar,tackar!Framtidstro är bara förnamnet.

Anonym sa...

...ett jättebra månadsmöte och längden alldeles lagom i mitt "nattsuddartycke". Det är ju på kvällen livet börjar! Diskussionen var superbra och kvällens höjdpunkt - som jag väntat på i flera år - bildandet av en CUF-avdelning.
Skjutsade ju hem Stefan till Björkskatan och då hände det som vanligt, jag körde vilse när jag skulle därifrån. Höll rakt fram där jag skulle svängt till höger...jag skulle nog ha en sån där apparat som visar vägen hem. Vi har redan diskuterat frågan hemma.
Tack allihop för en riktig höjdarkväll på centern! säger Anna-Greta i "vindkraftsmetropolen" Persön