måndag 22 januari 2007

Goda initiativ

Kommunstyrelsens plan- och tillväxt utskott. För långt och rörigt. Lite mycket på tapeten och många åsikter i luften.

En dag som dag, i kontakt med medborgare som vill något och är fulla av initiativ. Som ska behandlas med respekt och ges utrymme. Men som hamnar i någon form av "fientlig offentlig gymnastik". Tragiskt men ganska svängigt uttryckt av en missnöjd medborgare. Det talas så vackert om medborgarlots och företagslots. Det hastar, kan jag säga. Eller kanske den utbildning om entreprenöriellt tänkande inom offentlig sektor centerpartiet fick igenom nyligt.

Men vissa ljusglimtar dök så upp idag. Jag blev uppbjuden till dans! I telefon! Någon nöjd kavaljer har tydligen givit uttryck för sin uppskattning. Så ryktet florerar på stan. Tackar för det. Och för inviten till dans. Nog för att jag levde som i Let´s Dance i min ungdom. Men längesedan var det. Att dansa sig lycklig är min melodi med studs och hopp eller en skvätt paljett.

Inga kommentarer: