fredag 26 januari 2007

På G

Centerpartisterna intar Luleå i helgen! Länskonferens på Örnvik och alla ger järnet.Ska se om jag inte kan få med mig några till "laxen" i Stadsparken. Det där med röstvila gick inte i dag heller. Kalle P var lika välklädd som vanligt här i korridorerna i stadshuset. Vänlighetsfraser växlades, även om han inte längre är intresserad av att bowla med mig. Krävs kanske ett kommunalråd av "rätt sort" för det. Har nog något på gång.

På tapeten är avloppsledningen mellan Bensbyn och Hertsön, en del av MKBn kring nya området Hällbacken. Åsikter och insikter utbytta med bybor. Resultatet av hamnutredarens besök i Luleå häromdagen lär vänta på sig till mars. Får invänta signalerna då.

Var upp på en för dagen lämpligt vintrig reklambyrå och sökte bossen, som var ledig... Belevad personal på plats gav ett tryggt intryck så mitt budskap hamnade på rätt mans skrivbord till på måndag. Ska avtacka en mycket god arbetskamrat i eftermiddag med lite nöje på Kulturens Hus. Har jag sett framemot, nöjet alltså. Därefter tar länskonferensen vid till lördag eftermiddag. Ge mig en pulkbacke på söndag säger jag bara för att med friska tag lyfta hamnen som infrastrukturresurs på måndag i den sannolikt heta fullmäktigedebatten då. Om rösten bär. Njut av något gott ikväll. Det är vi alla värda!

Inga kommentarer: