måndag 25 december 2006

Juldagen

Bara, vara, hemma
En återupptäckt upplevelse. Pysslandes, lyssnades, doftandes.
Nya insikter kring årets klappar. Närhet och lugn i hela familjen.

Ikväll blir det helstekta ankbröst med kulpotatis,undersåsen, syltlök och rödkål. År sedan sist.

För er som gärna vill se bilder vill jag bara meddela att om jag inte blir nöjd med en bild så får det vara. Kommer säkert att mjukna på den punkten så småningom då stressen och pressen är för stor, en sak är ju dokumentär och en annan marknadsföring av en kaffekopp! Diskussionen uppstod med min fotografmake då jag inte var helt nöjd med en bild som egentligen skulle in i bloggen. Som han uttryckte sig;
- Det är väl inget som ska ut på Traderas köp- och säljsida. Fast jag måste erkänna att det är lite så det känns. Men det är mitt eget personliga kravöga som sätter ribban. Varför skulle jag då sänka den när jag vill vara nöjd. Ja, ja, ni lär väl märka då den sänks. Ha en fortsatt skön helg och glöm inte att få ordning på julbilderna. Själva har vi en kartong som utgör samlingen av barnens uppväxt. Har ett julmål, få det till två album. Som min mattematiklärare i sjunde klass brukade uttrycka sig om livets möjligheter "om Gud är god och stumparna håller".
Två gamla fönster från tidigt 1900-tal ska helrenoveras, vilket är mitt andra julmål. Får återkomma med en avstämning efter trettonhelgen i dessa frågor.

Inga kommentarer: