torsdag 7 december 2006

Mingel och mangel...

Jag tackade för mig och för skolningen i detta fina arbetsutskott jag suttit i, snart tre år. Barn- och utbildningsnämndens sista arbetsmöte för året, denna mandatperiod och för mig. Jag gillar dem skarpt!

Det är här jag fått prova mina partipolitiska vingar. Fått växa som politiker och med mycket kloka och kompetenta tjänstemän utbildats i det bästa vi kan erbjuda våra barn- och ungdomar, en god skola för alla. Även om den går att förbättra. Utan denna möjlighet att växa i BUN tror jag inte att allt annat kanske fallit ut som det nu gjort senaste halvåret i mitt liv.
Ödmjukhet är ordet.

För att slå på stort gick jag ut och åt lunch på stan med vänsterpartiets Annika Sundström, dessutom en sallad. En lyckad kombination av undantag i mitt liv. Men Annika är ju den där direkta, slag i sak konkreta brunögda kvinnan som hjälpsamt och uppriktigt försöker lösa livets gåtor och andras problem.

Detta ger mig dåligt samvete och problem, då jag nu missade den efterlängtade julgröten på Studieförbundet Vuxenskolan. Gick dessutom förbi lokalen. Borde satt ut en skylt för snöblinda som jag...

Goda servicelösningar med kommunikationer för landsbygden kommer förhoppningsvis att bli framtidens melodi. Tankarna spirar och gror i en gränöverskridande projektidé. Vi får se framöver. Men som vanligt samverkan är ordet.

På det viset kan politiken stoltsera som förebild. Samåkandet oss gruppledare emellan är stor. Försökte klämma in kommunalrådet i samma bil som centern och fokpartiet men där gick gränsen tydligen. Mitt förhållande med folkpartiets Ylva Strutz har nu övergått från kyrkobesök till party(i)mingel. Vid invigningen av Galärens nya kontor var uppslutningen stor, galärslavar som servade och kommunalrådet samt Tuula Asplund från Utvecklingskontoret representerade och gratulerade samkommunalt med Ylva och mig. Genom fönstret syntes byggkranar. Får medge - byggkranar lyser upp!

En av mina närmaste centervänner ringde för stötning och blötning av dagsaktuella frågor. Naturligtvis lite pampigare än jag - skulle själv inviga något. Men min tid kommer kanske...
För av den varan har det varit brist idag. Fick samtalandes rusa till centerexpen för att koppla upp mig på telekonferens med partisekreterare Flanking. Uppdrag 2010... Say no more.

I övrigt har jag fått mycket positiv respons på mitt livs första bloggande. Det gäller att hitta formen för sig själv och vad man vill med denna uttrycksform. Som med allt annat här i livet. Är man med i leken får man leken tåla och lagt kort ligger!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Mangel ...jag skrattade gott. Själv har jag kallat det uppläxning på min blogg. Hoppas du inte tycker illa vara att jag skrivit. Men det var ju liksom ingen hemlis - det stod skrivet i ditt ansikte - med all rätt.
Kram och godnatt!
Signaturen Syster Yster

Anonym sa...

Hej!
Låt inte gårdagen ta för mycket
tid av dagen.
Athos
PS!
"Det samlas inte damm på dem som
är ute i blåsväder"
Magnus von Platen

Anonym sa...

Hej!
Instämmer med Athos.
Att promenera i blåsväder är stärkande och
"Ambulando solvitur" det löser sig medan man går sa redan romarna.
Bästa hälsningar
Portos

Anonym sa...

Välj noga dina "vänner" Camilla!

Anonym sa...

Men hallå! "Välj noga dina vänner". Börjar likna högstadienivå då man hotar varandra på webben. Pinsamt!/M