tisdag 19 december 2006

Curls rock

Att lämna min frisör, denna så totalt serviceinriktade och självklart superba representant för sitt skrå, uppfylld av känslan "curls rock" blev en omladdning av batterierna efter gårdagens fullmäktige och blogghaveri. (Fick fylla på rapporten därifrån idag.)

Julgranen inhandlad men lyckades hantera den så "bra" att jag fick börja med att limma den då jag kom hem. Vi talar äkta gran nu. Tur det finns superlim. Ni vet den där lilla flaskan med baksidestexten som varnar för att man kan limma ihop fingrar och ögon. Tala om förtroende för kunden...
Men med stort förtroende för våra medborgares behov och politikers kompetens satt nu vi i de fyras gäng, borgerliga sådant, och klöstes som kd uttryckte det kring platser i arbetsutskott och dylikt. Jag lät mig inte bli fullmatad med alla semlor och lussekatter som serverades för att få mitt skarpa sinne att fördunklas. Förstod taktiken då jag av folkpartiet blev kallad en kvinnlig kopia på Emil, ni vet han med alla hyss. Förstod absolut ingenting. Beskedliga jag som tagit mest "mindre rent" av alla sedan maj, i det här sällskapet. Inte konstigt det känns som om livet leker då man bara behöver limma ihop en julgran!

Partypinglan i mig har fått ett nytt uppdrag. Norrlandslänens samlade centerelit känner dragningskraften från Luleå och kan inte hålla sig här ifrån. Givetvis ställer vi upp. Råkar ha ett nytt Kulturens hus också att bjuda på www.kulturenshus.com. Men lite eftertanke kräver arrangemanget dock. De är ju såväl smarta och snygga som sluga och välkomna!

1 kommentar:

Anonym sa...

Snyggt jobbat Camilla och Stefan! När börjar planeringen eller är den klar - bara färdig att packas upp..? (Undrar bara lite stillsamt om vi "lule-hasafötter" hinner fatta något - innan allt är klart?)Ta det inte som klagan - bara ett positivt konstaterande. Här vilar inga halta loppor!
You know