söndag 11 mars 2007

Möten med förankring

I spåren av Stefans konvalecens blev det så den tredje gruppen som jag fick förmånen att ge en neutral bild av regionfrågan samt min syn på hot och möjligheter. Ser inga större hot med att ge mer av ansvar och inflytande ner på regional nivå. För mig möjligheter och olika styrkor som med en stämma i utvalda frågor kan arbeta bättre. Det var ett livat och högljudt gäng med mycket åsikter som samlats i kväll för årsmöte i Persöns centeravdelning. För mig en del nya ansikten. Lär bli fler möten. Känns som ett upplägg modell studiecirkel kunde vara av intresse i regionfrågan här. Dessutom har jag lovat provsmakning av falukorv vid någon träff i vår. Jokkmokks korven är ännu oprovad av vissa.

Utan risk för böter men med mycket god hastighet lyckades jag efter centermötet plocka upp såväl en egen son som riksåklagare Bergströms för att som åskådare avnjuta pojkarnas söndagsträning i Ju Jutsu. Även här bland gamla vänner och nya bekanta känns hushållsnära tjänster såväl efterlängtat som lovvärt. Vi är många som nu snart kan sätta in gemensam annons inför 1 juli. Då fönsterputsning och annan städning inte är min starka sida och dessutom kommer sist på listan är det bättre att ge mig min tid åt det jag är betydligt bättre på. Och låta ett proffs göra det de kan. Det tjänar hela samhället på. Flera jobb och mer vila. Härligt. Med ett år som au-pair i Paris där städning, putsning boning av golv, handling, vägning av överviktigt hund, läxläsning samt matlagning var min vardag, dåligt betald sådan, vet jag vad jag talar om.

Måndag blir i kommunstyrelsens tecken och kretsårsmöte på kvällen.

1 kommentar:

Anonym sa...

...tänk fått va me när du skulle väga överviktig hund