lördag 10 mars 2007

"A little bit of love"

"Were gonna break up a little bit, make up a little bit, shape up a little bit, try some harder... "
apropå Melodifestivalen 2007.

Dagens prövning var att hålla tårarna tillbaka under min prao som vigselförättare. Nina Berggård (v) stod förrättare. Chika från Japan med sin John Axel från Luleå skulle så ingå äktenskap i Stadshuset med släkt och vänner närvarande. En av dem med dotter på fyra år iförd kimono. Vackert så det förslog. Med min känslosamma natur är rollen att bevittna ett bröllop min absolut sämsta gren. Grät mest av alla. Klart bättre som brud och förhoppningsvis som förrättare nu framöver. Nina var som vanligt otroligt närvarande och med många fina ord på vägen. Jag ska göra mitt bästa och ser fram emot mitt fina uppdrag. Den 31 mars blir det premiär. På landsbygden!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej. Jag råkade hitta din blogg på en Google-sökning och ser att du bloggar om vårat bröllop. Vad kul att du blev rörd av vigseln, jag ska hälsa vidare till omnämnda. Som du kanske kommer ihåg var min fru gravid med vårat första barn, och nu har vi även fått ett andra. Vår son Nemo (22 mån) och vår dotter Miriam (3 mån) kan du finna på min blogg http://foto.jaxell.se.