måndag 12 mars 2007

Centern svarar folkpartiet

Mitt emellan två möten och en tidigare läsning av DN debatt, ej värd att länka till i dag, kan jag bara konstatera att politik ibland blir just lite mycket politik. Centerns partisekreterare Flanking svarar som följer på folkpartiets påhopp om hur viktigt det är med vem som är nyliberal och socialliberal. Det är olyckligt om man för att få medialtutrymme måste angripa andra allianspartier.

Kan bara konstatera att folkpartiet lokalt och centern hade mer än mycket god ton och hjälpsamhet under hela dagens kommunstyrelsearbete. I mitt fall var det socialdemokraterna som utgav tacklingen idag. En sammandrabbning med Ingrid Norberg (s) ordförande i BUN fick kaffet att svalla över lilla ljusa tröjan min. Bara att dra av den och införa tidigaste sommarmodet för i år i linne. Kommunalrådet Kalle P som såg en dam i nöd erbjöd sin kavaj att täcka mina väna axlar med. Det var ju ändå sammanträdesetikett som gällde... Tackade vänligt men bestämt nej. Det blev ju aldrig något mellan Oss. Dessutom van att skapa ny trender nu för tiden och var mest sugen på slipsen. Tack ändå för erbjudandet!

Inga kommentarer: