tisdag 13 mars 2007

Håll tummarna

"Om gud är god och stumparna håller" som min gamla mattelärare brukade säga då vi skulle få ihop ekvationerna. Så känns det nu. Två yrkesarbetande engagerade föräldrar med resplaner för samma vecka men åt olika håll och ett av barnen kanske krassligt... Filmpremiärer i Övertorneå och Kiruna för husbonden på egenproducerad dokumentation av Folke Lax snickeri, på uppdrag av Norrbottens museum och landstinget. Känns mycket prioriterat.

Själv ser jag fram mot den sedan ett år planerade konferensen med landsbygds- och skärgårdsutvecklare från kustkommunerna Haparanda till Sundsvall. Förlagd till Örnsköldsvik. Eget initiativ tillsammans med skärgårdsutvecklaren i Luleå och ett positivt Örnsköldsvik har möjliggjort detta. Bilen går 12:30 idag. Hoppas jag är med. Det skulle bli "brudarna på turné" vi som vet vad vi vill, från Utvecklingskontoret alltså.

Att till kvällen få möjlighet att förmedla Luleås arbetssätt och landsbygdsutveckling till centerpartiets fullmäktigegrupp i Örnsköldsvik är ödmjukt kaxigt. Jag har många förebilder i deras arbete med landsbygd. Utmärkt utbyte säkert. Gäller att hålla stilen i denna centerklanens "urort". I gott sällskap och med provsmak av Hugosons minisalami går allt.
Som sagt - håll tummarna för mig, barnen, husbonden, filmen och Ö-viksborna.

Inga kommentarer: