torsdag 10 januari 2008

Kvinnans ställning

Kvinnans ställning - en inblick bakom kulisserna och mina erfarenheter av livet i allmänhet och de senaste åren i synnerhet. Det har jag fått den stora glädjen att hålla ett anförande om i min älskade damklubb. För en bättre värld och tillsammans. De bästa av systrar, Sorooptimisterna.

Flygande planer har fler än jag. Rektor Karlsson på Norrlands entreprenörsgymnasnium ska med sin familj till Indien. Vi slogs lite om vem som skulle ha det mesta av vad. Jämförelser är roligare. Större channs för dem att bli magsjuka tror jag än i Cairo. Gäller att hålla koll på fingrarna. Själv fick jag både tänjt och stärkt mig både här och där på Nautilus. Småsnack med styrelsen i Luleå Hockey och en del landsbygdsperspektiv. Daglig dos av regionupprymdhet har tillsammans med resten skapat en god dag av annan karaktär. I morgon blir det hemslöjd.

Inga kommentarer: