torsdag 27 december 2007

Vilja en sak - motså en annan

Absolut ingenting ansåg jag mig behöva och ännu mindre behöva köpa på denna hysteri till mellandagsrea. Skulle bjuda pojkarna på fika och visa dem att deras drömting nu kunde vara till halva priset. Mycket riktigt en bandyklubba blev en 10-årings första stora investering. Sen behövdes skridskor, även om vädret inte riktigt uppmuntrar. Lite fantastiskt kompletterande julrött som jag suktat efter ett tag. Det där med fika fick vi ta hemma i lugn och ro. Varken plats eller utbudet av bakverk var särkilt frestande på stan.

Livsmedelsinhandling toppad med en diskmaskin. Blev denna dags shopping. Diskmaskinen gav upp ett sista besynnerligt läte i går kväll. Så medan jag handlade nyårsmat hann husbonden köpa diskmaskin och såg dessutom mindre ansträngd ut än jag. Blev till och med erbjuden skjuts hem till Bergnäset av grannar som passerade mig och en matkasse i väntan på avhämtning i kväll. Kändes positivt och härligt att vi människor hinner se varandra och våra situationer dessa dagar. Jag älskar äkta människor och äkta majonäs. Känns lika nära och njutbart. Vem kan motstå något.

I morgon blir det vigselförättning i en by.

1 kommentar:

Anonym sa...

Upptäckte igår att mellandags-REAN inte alls är REA längre. Varor säljs till fullt pris, men nånstans i butiken hänger några nedsatta saker. Är vi lurade?