onsdag 12 december 2007

Att få tacka

Tomtetider och julfester i en salig blandning med tyngre mycket betydelsefulla beslut för Luleå fick idag lättas upp med ett Miljödialogmöte. Detta tilllsammans med vår miljönämndsledamot Anders Nilsson(c) tillika ekologisk popotatisodlare från Brändön. Målgruppen vi tog var tjänsteman och förvaltning, med Lars-Åke Bygdemark chef för miljöförvaltningen. Mycket god pratstund och inlägg för ett bättre Luleå fick vi med oss. Tacksamt göra, miljöpolitik, även om perspektiven är enorma. Så fick jag avtacka min älskade frisörska som nu flyttar till Stockholm för att växla spår i livet och arbeta som frisörtekniker. Så blir det nya former framöver vet ni varför...

Tacksam även över samtal med Wille Haara som ur sin juristprofession hade både ett och annat att bidra med vad gäller Luleå Hockeyaffären. Vi lär återkomma till detta i fullmäktige.Det gäller att ställa rätta frågan...

Tacksamt att få pryda delat uppslag med duktiga Annie Johansson(c) och Fredrick Federley(c) som jag från första möte hyser glada känslor för. Friskt vågat mycket vunnet var mitt första intryck av dem, på stämman i Stockholm för några år sedan. Nu gällde det "bloggen som redskap i det politiska arbetet" som vi fick representera i medlemstidningen C.Kommer ihåg hur jag för ett år sedan som ny bloggar sådär lite ödmjukt mailade Fredrick för att om möjligt få hamna som länk på hans blogg. Tackar Annie för det också. min coach in i detta var givetvis Stefan Tornberg. Våga, ni andra också. Det är riktigt skönt!!!

Inga kommentarer: