tisdag 4 december 2007

Oppositionen hit och dit...

Härligt att se att ledarskribenten i Kuriren är utvilad och pigg efter sin semester... Vi kan inte säga att vi haft det samma i oppositionen men nog är vi pigga. Visst blir det bra framöver trots Ylva Strutz (fp) sorti in på nya året. Svårt att ge hela bilden då vi inte vet vem som efterträder Ylva. Om det nu blir andranamnet i kommunstyrelsen Thomas Olofsson (fp)så får han gärna stå för det speciellt kluriga i de fyras gäng. Bara han mår bra och politiken likaså. Erika Josbrandts (kd) stora aptit har begränsats något av en magåkomma men nog rockar hon loss bra, såväl på sociala frågor som på scen. Att det finns en välklädd Mattias Karlsson(m) om än i påtalad "MUF-kostym" bekymrar mig föga, får i ulvakläder finns i alla branscher. Vi andra ser vad där finns, inget pokerface, utan en Mattias. Alltså don´t worry, be happy! Vad anbelangar mig och alliansambitioner så är jag en uttalad gruppmänniska. Sedan har erfarenheterna från den s k alliansen från 2006 givit mig perspektiv och krav på saken. Det är bara upp till bevis som gäller. Även för mig.

Gårdagens kommunstyrelsesammanträde var något av det mest underhållande på länge, Kalle svor över sin telefon som ringde i kapp med Annikas (mp), många pratade i mun och jag försökte överleva på ett toy. Förutom alla underfundiga påhopp och uttalanden om det mest triviala. - Borde alltid vara så här, uttryckte Dan Ankarholm (ns) som också är an bra karl med såväl humor som insikt. Där har vi också en potentiel oppositionsvän...

2 kommentarer:

Anonym sa...

hur blir det nu med coop arena? och alla (o)möjliga förslag som ni kom med...

Camilla Hansen sa...

Som övrigt i många frågor får jag hänvisa till majoriteten, som sitter på en egen. Det mesta går att läsa i tidningarna. Övriga partier får stå för sitt. Centerpartiet har ännu inte lagt sitt förslag i frågan.