söndag 30 december 2007

I en dröm om julen

Bing Crosby i alla ära men att drömma om julen och sedan matcha denna dröm är en annan. Tur att självdistansen är något av det bästa jag har. De nyligt inköpta skridskorna till älsta sonen skulle så avnjutas nere på älven. Nå ja, något verkade inte riktigt stämma enligt mina mått mätt. Jag erkänner att jag ser lite dåligt på håll med ett svagt brytningsfel och hatar glasögon. Låt det bli förmildrande omständigheter i denna historia. Väl nere på isen med hela familjen kravlandes över stock och sten innan isen nåddes uppdagades denna besynerlighet. Två vänster skridskor på samme barn. Mindre roligt men det fick gå. Sonen kämpade på med svängarna och kände lite av nyhetens "behag"... Hur i hela friden kan jag lyckas inhandla ett par skridskor i kartong, få dem slipade i butiken och ingen inföding med skridskovana märkte denna fadäs. Nåja, Douglas klarade sig bra och jag fick bytt eländet till för två olika fötter anpassade åkdon. Det kan inte vara mitt fel, anser jag, men det skånska påbråt och den ofantliga humorn gör att jag fortfarande finner det hela som ett av julens mest roande ögonblick, trots allt. Att sedan våra närmaste bekanta var närvarande får vi ta som att delad glädje - är dubbel. Oförglömligt i varje fall.

Inga kommentarer: