torsdag 13 december 2007

Livets resa med Refaat Ezeldin som dörröppnare

Förra året vid denna tid fick jag frågan av en reporter på NSD vad jag önskade mig i julklapp. Tänkte men sa inte, - att hitta min biologiske pappa Mustafa i Kairo. Efter det mediala pådraget om sökandet efter mina rötter i Egypten som drog igång för 6 veckor sedan tog Refaat sig an mitt behov av hjälp. Nu har genombrottet kommit.
Sista pusselbiten fick vi i början av denna vecka, med gemensamma krafter. Jag på kommunstyrelsesammanträde och Refaat nere i Kairo. Vilken julklapp jag fått!!!!


Någon mera nöjd en Refaat denna eftermiddag tror jag inte går att uppbringa denna sidan ekvatorn, idag! Förutom mig själv förstås.


Det ska vi fira! Tårta på bordet hos Retravel i Luleå. Ett genombrott som smakar, länge. Nu har vi adressen till Mustafa i Kairo. Upplägget för fas två - ta kontakt med en "okänd pappa" får modelleras fram närmaste veckan. Såväl lugn som en ny spänning har infunnit sig i mitt sinne. Sova gott blir inte svårt i kväll. Livets resa kan ibland slå de flesta långfilmer, fyllt med såväl sorg som glädje. Hatten av idag för Refaat Ezeldin, en ny vän genom ödets nyck.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dörrar till det förflutna låter sig inte öppnas utan att det knarrar.
Alberto Moravia

Anonym sa...

Grattis!