lördag 9 februari 2008

Beredskapstoner i Kottarnas revy

foto Staffan Nygren
Oppositionen i Luleå - i ständig beredskap





Beredskapstider för superpartisterna
(melodi Min soldat)

Jag älskar min man men jag är superpartist
Jag minns knappast längre när jag hemma var sist
Ja nu är den tiden för längesen förbi jag ser på hans fotografi

Han är ganska mager och sliten och dann
Han skulle nog behöva lite middag iblann
Men det gör detsamma för jag är ju partist, någonstans i Lule

Han strumpor dom skulle nog behöva en stopp
Och aldrig så får han ens en kaffe med dopp
Men det gör detsamma för jag är ju partist, någonstans i Antnäs

I givakt med gott humör vi måste stå och titta på när sossar kör
Jämt dom budgeten omrör, istället borde vi få va chaufför

Men stackarn därhemma ingen uppassning får
Jag skriver väl ett kort och frågar hur då han mår
Men det gör detsamma för jag är ju partist, någonstans i Bjurå

Inga kommentarer: