tisdag 18 september 2007

Våga utmana...

Kom igen , säger jag bara. Känner mig utsuderat oppsitionslugn. Det går att få rubriker för allt...
Just nu vet inte styrande majoritet i Luleå och en förvaltningschef huruvida en tjänsteman kan få vara behjälplig vid en aktivitet för att på 15 minuter beskriva saklig information och förutsättningarna för Södra Hamnplans upprustning. Alternativt som jag nu krävt att sätta ihop en A-4 så jag som politiker kan läsa in mig på frågan. Och kan förklara saklig tjänstemannainfo. Från tekniska förvaltningen. - Folk har redan haft möjlighet att tycka till, säger politiken. - Vi är inte politiker säger förvaltningschefen. (Sån tur han visste det då! Även om han agerar som en). Nåja. Tror det blir ännu mer medialt så här. Men de väljer själva - vilka? De vet de knappt själva!

Inga kommentarer: