söndag 23 september 2007

Veckan som gick

Södra Hamnplan i lördags-Kuriren


Med hjälp av varandra och köttsoppa drog så Jämtön igång sitt ungdomsprojekt i onsdags. Roligt att få delta i starten. Pilotprojekt med fyra byar i länet. De övriga är, Pålänge i Kalix, Hakkas i Gällivare och Vidsel i Älvsbyn. Andra kommuner står och knackar på dörren. Jag förstår dem! Inte ens köttsoppan lyckades få dit tidningarna, byborna förstod det unika och jag. Som fick äta klimp för första gången i mitt liv. All heder åt Jämtön som tar egna aktiva val in i framtiden och för en bättre sådan. Där ungdomarna ges möjligheten att ta ansvar, och för varandra. Här är Kurirens referat.





2 kommentarer:

Anonym sa...

När jag tittar på fotot av tallriken undrar jag: Ska du äta eler har du ätit?

;-)

Camilla Hansen sa...

Hemlis!