tisdag 4 september 2007

Succé för Seniorcafé!


Välbesökt och uppskattat


Köket under kontroll


Med ett bearbetat lugn intog jag ambitionsnivån med att "jag blir glad om det kommer fem besökare idag på invigningen av seniorcafét på Ungdomens Hus". Det är svårt att säga om jag, föreståndarna eller besökarna var mest lyriska. Jag fick en rapport i mobilen nu på eftermiddagen. 113 besökare denna första öppningsdag. Det tog en månad att få till det. Med rätt personer i rätt rum. Det går ändå med enkla medel att komma långt. Bara ambitionen och viljan finns. Visst kunde vi skrivit en motion till fullmäktige. Besvarad om något år eller så... Sedan Sundsgården inte längre kan tillhandahålla mycket av det de äldre eftersträvar i mötesplats så tror jag detta kan bli en god ersättare, med råge. Musikunderhållningen från SPF-sektionen Åkerbäret var en höjdare. Jag blev till och med uppbjuden till dans. Stort tack till personal på Ungdomens Hus, Luleå Domkyrkoförsamling och Luleå kommun - friskt vågat hälften vunnet. Lokalpressen kommer med sitt i morgon.

Lunch blev det på Kulturens Hus efter det. Träff med fritidsgårdsföreståndare för Björkskatan. Bra projket på gång där. Vidare därefter till Landstingshuset för att finslipa detaljerna för den regionala landsbygdskonferensen som går av stapeln i Piteå 27-28 september. Inbjudare är det regionala landsbygdsforumet. Ungdomar, landsbygds och företagsamhet - vem vågar säga att det inte berör! Kommunalrådsrepresentanter från Arvidsjaur, Kalix och Älvsbyn står för frågorna och är redan anmälda. Känner mig mer än nöjd med denna dag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Va kul Camilla! Tyvärr kunde jag inte komma men det gjorde ju inget...jag hade kanske inte rymts helt enkelt.