söndag 2 september 2007

Sågad invigning




Så var det så dags. Efter många års slit har så Brändön enats kring ett byahus. Gamla skolan, sedemera IOGT-NTOs anrika byggnad, från 1909 övergick så idag till Brändöns Byahusförening. Att få inviga denna byggnad var en av de större ärofulla uppdragen hittills. Men döm om min förvåning då det var dåligt med band och sax, I stället plockades två bockar fram, planka och fogsvans. Huset ska inom kort rustas lite och jag stod för starten av även det. Tack för förtroendet... Fortsatt underhållning av lokala barnförmågor med sång och Lindance. Anette Vikudd från Studieförbundet Vuxenskolan gav sin syn och dröm om byahusets framtid. Mats Åström, f d ordf. i Luleå Byforum förmedlade sin insikt och syn på Utveckling och framtid. Att vi måste titta oss i spegeln innan vi klagar på varandra o s v. Vrålfika var det dessutom utlovat denna dag. Helt i min stil. 26 olika sorter. Fick inte i mig alla men kände ändå behovet av ett 60 min spinningpass nu i kväll. En mycket fin dag och uppriktigt stolt att kunna ha lotsat och stöttat dessa eldsjälar under att antal år. Nu ska byahuset börja leva också!

Inga kommentarer: