fredag 14 september 2007

Avlopp - fantastiskt bra att ha

För en badkarsfantast är det ett hårt slag när avloppsystemet i huset havererar, och det är fredag idag. Nu ordnar sig säkert allt innan dagens slut men, om inte... Det är en sak att vara på landet där utedasset finns och villkoren är accepterade. Nu var lyckan och räddningen stor för barnen att det fortfarande var vegetativt insynsskydd med höga buskar vid altan - för enklare göromål. Personligen kom Nautilus väl till pass för mig. Lite upprörd blev jag faktiskt då jag nu vid förnyelse av träningskort skall avbildas för registrering. Igen. Egot har också vuxit en del så jag försökte med den lätta överdriften att "jag är faktiskt på bild - i tidningen nästan varje dag..." räcker inte det!!! Jag fick ge mig, även om jag försökte gömma mig under bakom receptionsdisken, ett kort ögonblick. När allt detta var över hade jag naturligtvis glömt gympaskorna hemma. Nu blev denna röra lite för mycket av det oplanerade slaget så jag fick inställa mitt planerade besök på Nya Läroverkets invigning av den nya Matematiksalen. Kanske lika bra det. Var inte mitt starkaste ämne. Överlevde med hjälp av lakritstuggummi. Att sedan få ihop den egna ekvationen med fredag, avlopp och livslust - räcker som uträkning för mig.

Inga kommentarer: