söndag 16 mars 2008

Lex Camilla

För någon månad sedan fick jag tillfälle att byta några ord med Linda Ylivainio(c), hur besynnerliga upplevelser det inte verkar finnas hejd på här i världen och inom politiken. Provsmakning av korv och surströmming och mot och medgångar, enskilt och i grupp. Då jag skrattande försökte med att nu hade jag nog ändå fått erfarenheter av det mesta på mina korta knappa två år som gruppledare, så sa Linda så där underbart som bara hon kan på sin dialekt - Flicka lilla, det är mycket kvar. Hon menade det så välment och tryggt var det också med detta uttalande. Ta stormarna och låt dig lyftas med dem - skulle jag kunna sammanfatta mina erfarenheter hittills. Därför är det hänförande att kunna vara allt mellan en drake och en Lex Camilla. Dessutom bara början...



Ungefär som denna förpåskvecka. Späckad med aktiviteter. Hur skönt vore det inte med ståmöten i stället för allt detta sittande. Skulle nog bli både rappa och snabba insatser av oss förtroendevalda.

Inga kommentarer: