måndag 10 mars 2008

Ögonblick från Landsbygdsriksdagen

Givetvis kändes det bra med Eskil och Maud tillsammans på scen i Lycksele. Att Sollefteå kommun fick ett ord med såväl den ena som den andra "back stage" får väl kännas som mitt bidragande kurirdrag den dagen. Det var en upplevelse att svepas med i en god foxtrott till E-type i jordbruksministerns armar, på discogolvet. Inte illa!

En uppsjö av goda seminarier och det mycket kloka upplägget med möjlighet till inspel till departementen var bra. Idel bekanta och nya bekantskaper förgyllde tillställningen. Såväl pite-koler som åkroksfolk höjde feststämningen. Mycket god representation av norrbotten. Borde vara läge för retur till vårt län att hålla landsbygdsriksdagen. De fyra ungdomarnafrån, Antnäs och gunnarsbyn fann en hel del bra i programmet. Höjdarkommentaren kom ändå från en av flickorna från Gunnarsbyn på festkvällen efter Roger Pontare med Underhållningsorkestern.
- Nu är jag löjligt nöjd! underbart sagt tycker jag. Själv måste jag ge en eloge till Gun Rehnman som höll ihop hålligånget, gammal bekant som håller måttet.

Departementen blev imponerade av upplägget av Medborgarkontoret i Råneå, verkar bli framtidens melodi.

Hemresan blev vi fyra-upplägg med Conny Sundström(kd), Rangvy Johansson Lule Byaforum, Marianne Johansson Medborgarkontoret Råneå var fylld av geografisk förvirring, telefonspel och hysteriska gapskratt då jag fick ett oerhört behov att få bort utsläpp på utsidan av framrutan med hjälp av fläkten på insidan. Nåja, det var bara under en slipprig omkörning av en lastbil... Gammal bilkårist!

Inga kommentarer: