söndag 29 juli 2007

Som vanligt folk

Städning, sista tvätten från landet, fortfarande fönstermålning av gammelfönster och husbonden som lagar diskmaskinen. En helt vanlig söndag så där i slutet på min semester. Det blir en smygstart nu i veckan. Då ringer det på dörren och en glad personlighet tittar förbi för en liten pratstund över en kopp kaffe. En personsympatisör som så härligt vill uttrycka sin uppskattning och önska såväl mig som familjen fortsatt skön sommar. Vi tackar för besöket och de vänliga orden.Att se mig i målar/hemmaklädsel fara runt i ett drivet hemmaliv verkade höja familjens status ännu något. Att ha en äkta hälft som tar mer än för mycket av alla måsten i ett hem och familejeliv, lovordades såväl av vår gäst som av mig. Det är dessa våra nära och kära som "bär oss fram" om jag får uttrycka mig så.

Att vi, förtroendevalda, är "som vanligt folk" är det nog fler som borde inse. Med mod, något lite tålamod, en och annan dag av svårmod samt mycket temperament försöker vi göra detta samhälle något mera mänskligt. Ett steg i taget, kan vara svårt när dansens virvlar lockar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Och tänk att höga förtroendevalda också kastar skräp på återvinningsstationen! Man blir ju helimpad! :)