söndag 1 juli 2007

Hushållnära tjänsteföretag sökes!

• städning och annat rengöringsarbete
• fönsterputsning
• återkommande enklare former av trädgårdsarbete i nära anslutning till bostaden
samt snöröjning i anslutning till bostaden. t.ex. snöskottning
• tillsyn och annan personlig hjälp till barnen då vi vuxna inte får pusslet att gå ihop och släkten bor långt bort.

På och avklädning och hjälp med den personliga hygienen klarar jag fortfarande bra! Skämt å sido. Det finns delar av mitt liv som verkligen behöver de övriga tjänsterna. Nu idag är det så 1 juli och jag kan på allvar se om det finns någon företagare som nu inte är uppbokad inför hösten.
Som au-pair i ett års tid i en mer eller mindre sofistikerad familj vet jag hur dåligt betalt och illa behandlad man kan bli då ens arbete inte är fullvärdigt klassat som ett arbete och med företagsetiketten i behåll. Att min mormor drev hushållsdelen med personal, vid ett samläroverk i Ramlösa Brunn, högst professionellt har nog satt sina spår. Mamma min fick arbeta som trädgårdsmästare medan de äldre bröderna spelade tennis. Såväl mormor som mamma slet hårt hela sina liv. De var värda hushållsnära tjänster - liksom min familj. Grattis alla företagare och vi kunder!

Inga kommentarer: