måndag 2 juli 2007

Ryktesvägen

Så var då den nya styrelsen för Hushållningssällskapet Norrbotten samlade i Öjebyn. Vice Ordförande Holger Henriksson, Ö Rödupp, Ewa Kauppi Brodin, Kangos, Nils Olov Lindfors Luleå, Runo Åhlund, Roknäs, Ingrid Johansson Landstinget och undertecknad. Ett bra gäng med så olika erfarenheter och och styrkor. Kommer att bli bra. Ordförande Per Ola Eriksson var som vanligt lättsam. Hans sommarledighet kan med lite tur börja arta sig mot helgen. Då tiden var knapp idag, och husbonden fick ta lite extra ledigt då barnen var hemma så skyndade jag mig att få följa med P O och Ingrid hemåt Luleå. Det blev en färd ensam med herr landshövding och värmeljus i baksätet. Låter något det. Undras vad för rykten det kan sprida, vi är säkert romantiker båda två.

Väl hemma i Luleå igen fick jag ila för att nå frisören i tid. En av dessa uppskattande äldre gentlemen som varje dag träffas på stan kom fram till mig och undrade hur det igentligen var. Han hade hört att jag dansat tango med kommunalrådet Kalle P. Just idag hade jag svårt att minnas detta. Förnekade därför bestämt. Sån är jag. För säkerhets skull! Men nu då värmen lagt sig något kan jag nog påminna mig att det kanske var tango vi avhandlade på Plannjas Guldbankett. En av mina gamla favoriter på den tiden tävlingsinstinkten var på topp. Men vad jag minns dansade vi som vanligt bra ihop, Kalle och jag. Takes two!

Inga kommentarer: