tisdag 31 juli 2007

Andan i flaskan


Denna regniga dag lämnar många önskningar ouppfyllda. Hjortronsylten var färdigkokt på spisen, då jag kom hem. Med en husbonde från västerbotten kan jag tryggt veta att han vet då den är på bästa sätt. Men burkar och ösa upp är jag himla bra på. Efter en för längesedan avslutad epok som Tupperwareförsäljare har mer än ett och annat lock med burk passerat revy i hemmet. Många lock blev det... När jag då nu letade längst in i dessa köksskåp trillade så denna flaska fram. Efterlängtad förra året. Då jag inte kommer ihåg om det är nummer ett eller två så kom ändå känslan av nummer ett över mig. Och minnena med det. Det var varmt och riktig sommar. Riksstämma i Stockholm, min första. I tryggt sällskap av norrbottningar fick jag så förmånen att vara med om allt som hör en stämma till. Att jag var mest upprörd hela tiden minns nog alla i mitt sällskap. Imponerad av CUF i debatten, givetvis. Såg glädjen i ögon hos Muharrem och Jonny då de valdes in i partistyrelsen. Stoltheten hos deras nära och kära fångade jag också upp. Som helt ny försökte jag känna av allt som fanns. Mauds anförande samt snabba samtal med övriga allianspartiledare var inspirerande och starkt. Andan har jag burit med mig. En del inombords och resten i ...flaskan.

Inga kommentarer: