måndag 30 juli 2007

Inkörning

Ja, nu hann jag inte. Men tanken var att fridfullt slå mig ner redan 06:42 och blogga om denna rusning på "plattan". Plattan menas nu den nedskräpade återvinningsstation jag använder i kvarteret. Kommentar finns redan på mitt blogginlägg från igår från grannen. Men som sagt i tro och hopp om att vara helt alena, ungefär som på hemlighuset, for jag så iväg för att på väg in till stan slänga lite av varje, välsorterat, på återvinningsstationen bakom konsum på Bergnäset. Men som sagt rena rama rusningstrafiken. Välklädda grannar med bagaget proppat var snabbt ikapp mig. En megagigantisk ny LLT-buss höll koll på oss och mitt i all denna trafik kom så också en av Norrmejeriets större långtradare. Helt slut direkt av all denna uppståndelse - denna första arbetsdag. Kollegialt prat på stadshuset och detsamma med partikamrat söderöver.

Gunnel, vår ombudskvinnan gör också sin första dag. Känns skönt att dela känslan. Hon kunde informera mig om attPosten ska flytta - i våra ögon, 10 nummer åt fel håll. Ösregn och för lite klädd, utan paraply, lätt reflekterande över slypriser och bankköer. Mild matthet får mig att känna att det räcker med inkörning för idag. Varsam och stegvis inarbetning av min position på arbetsrummet på c-expen känns lovande. I morgon är en annan dag.

Inga kommentarer: