söndag 27 maj 2007

Vadå... flera bollar i luften

Tre veckor med mer än mycket att få ihop. Första pingsten som äldsta modern i familjen. Men nog märks både Det Och reklambranschens genomslagskraft. Fick en grundlig redogörelse för vad som saknas mig av yngste sonen. "En sådan där med tre i en, som finns på Åhlens - så du kan göra med ditt hår". Platt-tångsatiralj med tillbehör. Får lite att jobba med i såfall då platt fall inte riktigt är mina naturliga förutsättningar, på någe vis. Dessutom "en sådan där man klickar ut tre gånger under ögonen. Så det blir bättre”. Du har ju rynkor förklarade sonen sedan. Jaha, antirynkkräm. Nog är väl känslan av mors-dagar tydligare ibland.

Ja så är det att leva, med många bollar i luftensamtidigt. Att kunna jonglera lär hjälpa. Min gode bror har förklarat det för mig en gång. 37 år gammal och jonglerar gärna. Fick en folder i ämnet. "En kortkurs för ökad livskvalitet…glädjen att kunna jonglera… "Som det beskrivs.

Det finns två sorters jonglering
den som vi alla håller på med dagligen – pengar, tid, kärlek, möten m.m (ska jag köpa bilen på torsdag, helikoptern på fredag, barnkalas på lördag?) – och verklig jonglering. Tydligen lär den ena sortens jonglering hjälpa den andra. Dessutom är det såväl psykisk som fysisk motion. Stimulerar både huvud och kropp. Den frigör stress och förbättrar rörligheten, fysiken och är starkt skrattframkallande. Jonglering lär bidra till att du lär dig njuta av livet. Enligt Flera bollar i luften AB som, grundades 1991 av två jonglerande affärsmän som ville vara med och ge världen det bästa som livet har att erbjuda. De flesta anser att hela idén är knasig skriver dem. Men de tror att vi mår bra av att vara lite knasig då och då. Inställning passar mig och mitt livspussel lysande och nu tar jag tag i bollarna, de extra, för att se om resten blir bättre.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ser gärna på när andra jonglerar. Själv skulle jag inte komma på tanken att jonglera med bollarna...
:-)

Anonym sa...

Haha!