torsdag 10 maj 2007

Royal Copenhagen

Medryckande förtjusning över kunglig dansk. Milt uttryckt vad jag kände, då jag under eftermiddagen hade en lika mysig konversation som vanligt med Maud pressekreterare, allas vår stolthet Frank Nilsson (c) från Luleå. Min ambition med samtalet - att få Näringsministern som invigningstalare framåt hösten - i landsbygdens tecken...Vad gör då denne favoriten min, vi talar om Frank just nu, jo, står och stryker sin frackskjorta inför vett och etiketttillställning med danska drottningen, som bara jag kan drömma om. En skvätt paljett på kjolen på den lokala Näringslivsgalan i morgon fredag är ju intet mot Royal Copenhagen - möte i klassisk stil. Och jag som dessutom dansar så bra med Frank. Nåja, han är positiv och låter dessutom meddela att just stryka frackskjortor är en av pressekreterare Frank Nilssons hemliga styrkor. Sådan tur Maud har!

Inga kommentarer: