söndag 13 maj 2007

Försöka går ju...

Det började redan igår. Lite milt påminnande att vi vid middagen hade lite smaskigare desert just bara för att det var dagen efter pappas födelsedag och dagen innan Mors dag. Ansåg jag... I morse var det inte precis någon mer än jag som verkade bry sig om att det var min dag men vad gör det. Hade ändå köpt min egen "morgongåva". Gäller att slå till då fynd och lust sammanfaller. Precis som livet i övrigt. Lite ursäktande var ändå husbonden då han insåg att familjen missat morsdag. Inte ens ett kort. Men frukost smakade alla ändå. Höjdpunkten på denna dag blev så när vår kära åklagarbekant efter mina påstötningar insåg att även hon inte blivit firad. Vi suckade ihop. Men ordningssam som hon är började hon efter ett tag ifrågasätta om det verkligen var idag. Det var Jag störtsäker på. Hade sett det någonstans, jag lovar... Allmän munterhet uppstod så efter almanackskontroll. Varken jag, väninnan eller våra familjer hade missat något. Även om det kändes så för mig. Två veckor kvar. Nåja, försöka duger. Tur att inte jul och påsk är lika lätta att snacka omkull.

Nu blev så ögonblicket för mitt, familjens och Mandaskolans nya trend. Miljöcertifierat barnkalas. Kommande 7-årskalas med hela klassen på tacos, inom kort, blir paketfritt, av miljöskäl. Onödighet, biltransporter till butiker, fair trade, papper som rivs och slits i bitar för ett ögonblick m.m. Ett allvarets minut diskuterades med de två blivande 7-åringarna som ska fira tillsammans. Tro det eller ej, ok efter ett tag. Får se hur det blir i verkligheten om två veckor.

Inga kommentarer: