lördag 19 maj 2007

Vindarna vaknar och vänder

foto S Nygren

Vindarna vaknar och vänder, vaknar och vänder sig om..., som Staffan Percy sjunger, vi som kommer ihåg. Tror det var Kärlekens skepp den hette. Det var känslan när jag stod där ute vid Hinersöstallarna, Lövskär. På den yttersta delen av piren, balanserande med Högtidsboken i min hand. Framför mig stod så Anna och Jan Olof från Hemavan. Vinden började vina, måsarna skrek och stunden var inne. Total närhet med havet och vindarna då de sa Ja till varandra.

Fort hem och byta om till sportklädsel. Stadsmaran 2007. I Kretsloppsklassen med stavar gick då Stefan Tornberg och jag. Mari-Anne Björn (c) vår nya ersättare i BUN sprang. Besynnerligt var då att Stefan och jag inte riktigt kunde enas om vi hade medvind eller motvind, vädermässigt alltså. Kanske berodde det på min något dåligt underhållna kondition. Men välbehållna i mål. Medalj mottagen. Genomblöta i regnet, som var på gränsen till hagel för ett ögonblick. Ser fram emot en god kväll med Tornbergs.