onsdag 7 februari 2007

Stefan Tornberg 50 år!

Carl Stefan Tornberg föddes en torsdag för 18 262 dagar sedan. Idag den värdiga åldern av 50 år. Det klär honom. För mig som centerpartist och aktiv i fyra år är det inte helt lätt att få ihop alla delarna i upplevelsen av Stefan. Han är inte som alla andra. Det är positivt! Det finns en spännvidd här som heter duga. Ödmjukt blygsam med ett milt skratt, opartisk, rättfram och konkret klargörande i vissa fall till mindre form av irriterat utbrott då det blir oseriöst för mycket. Det sista har jag bara varit med om en och en halv gång, på fyra år.

I valrörelsen 2006 var han en stöttepelare för mig, som person och gruppledare. Ställde upp på både det ena och andra. Då jag påtalade att han var snäll som ville servera frukost med mig på gågatan mellan 06:30 och 08:00 iklädd morgonrock. Svarade han vänligt "hade jag något val...". Nog trivdes han med hansenska upptåg, ibland. Därför var det också roligt att ha med Stefan i vår fullmäktigegrupp i böran av denna mandatperiod. Där tog han lugnt en god position i att vara "rikstorped", som vi kallade det.

Den erfarenhet och kompetens Stefan bär är vi alla stolta över och därför var det också på sin plats med den riksdagplats han fick efter hårt arbete. Det hårda arbetet fortsätter nu och även om han för vissa ögonblick blir uppslukad av Stockholm och riksdagarbetet där känns det bra att han har frugan och familjen så kär. Det inger trygghet för lokala centern också. Gratulerar honom därför även till att ha blivit ordförande i Luleå Stads Centeravdelning.

STORT GRATTIS STEFAN FRÅN HELA LULECENTERN!

Inga kommentarer: