måndag 12 februari 2007

Måndagsmatt

Lunch med Stefan Tornberg, nöjd och glad. Gick igenom upplägg av nomineringsmöjligheter inför större städers representation inom Sveriges kommun- och landstingsuppdrag. Centerpartiet är en del av majoriteten där, som ni vet. Får se hur väl Norrlandslänen och de större städerna, över 50.000 pers klarar sig i konkurrensen med resten av Sverige. 27 mars avgörs det. Samhällsbyggaren Jan Hansson, som är stammis på lunchstället hoppade nu för andra gången på mig angående den telefon jag nu på snart tio dagar inte hunnit hämta ut från firman, imorgon, kanske - om jag hinner.
Ett kommunstyrelsemöte på eftermiddagen som hette duga. Hoppas folk lugnat ner sig, tänker inte som ett annat parti (på rätt flank) som försökte slänga sig med meningslösa påhopp angående integration och bostäder. Vissa vet inte skillnaden på uppdrag och uppdrag. Inte konstigt vi lägger en egen centerbudget för 2008. På tiden!

Dagens förvåning var när jag på ett föräldrarmöte i kväll på 6-års fick veta att mitt barn var i förpuberteten - 6 år gammal! Det gällde hela klassen. Nya rön för mig. Så var det inte när jag var liten, känns det som. Dessutom, ska vi inte underskatta medborgarförslagen. Tänker på det om att skolan ska förse barnen med matsäck till utflykter. Föräldrar ska max en gång per termin stå för matsäcken. Det var något helt nytt för föräldrar och personal... Det skulle gått ut information om detta har det meddelats oss via ordföranden i BUN. Dessutom vill så väl personal som förädrar inte ha skolans matsäck. Personalen hinner inte fixa i ordning den. Det lär nämligen falla på dem och barnen borde lära sig göra sin matsäck tyckte en del förädrar.Ja, ja oavsett hur man vänder sig...

Inga kommentarer: