onsdag 28 maj 2008

I tid och otid

Vintertid, sommartid - ja till och med borgelig tid lär det funnits. Men nu har ett nytt fenomen gått upp för mig. Det kommer från en av mina mest älskade A-kommuner. Fenomenet vet jag inte men detta är upplevelsen. Jag skulle nu i kväll öppna mailen från ett favoritkommunalråd från Moskosel. Problemet var att det inte gick att hitta något i mailet och att det var daterat torsdagen den 1 januari 1970 01:00, uppe i högerkanten. Tänk att få ett 38 år gammalt mail - synd att det inte stod något i det. Eller kan det vara så att denna A-kommun på något vis lever i en epok 38 år efter oss. Tidszonearbetet kommer att bli en given fråga på kommande regionbildningsträff... Dessutom kan jag undra hur min centerpolare Ottosson i Arjeplog gör då han ska ta sig genom Arvidsjaur för att komma i tid till ett möte i Älvsbyn? Ja köra kan han...

Inga kommentarer: