onsdag 30 april 2008

Valborg






I den härliga vårsolens glans - med härliga samtal och möten med goda grannar i bekantskapet. Det var en kraftig fysisk reaktion att åka ner till Kairo. Att komma hem med bagaget fyllt av oanade positiva upplevelser har tagit både mental kraft och mitt utrymme senaste dagarna. positiva kommentarer från alla de håll har jag verkligen uppskattat. Nu har mediadrevet vaknat så sannolikt har Nord Nytt ett inslag på fredag. Extra omtagning blev det idag, givetvis hade jag gått och klippt mig sedan tagningen igår. Snabba ryck på med samma kläder... Kaffet i halsen och avbruten fika stund hos familjen Berg. det är som vanligt , var deras kärvänliga kommentar... Nåja, som gammal skripta var jag lite petig med att en omtagning ska matscha föregående. Men som sagt, det är i långfilmens värld. Dit har ännu inte mitt livs manus hittat in, än. Först måste jag ut med boken... Fick redan bokklubbsanbud från tjejerna på Bergnästet. Härligt att vara hemma på egen gata igen.
1 maj blir i det traditionsrika Ale med våffelbak på berget. Missa inte det!

Inga kommentarer: