måndag 7 april 2008

Adelning framåt...

Morgonsamtal med Bent Falemo på riks. Rena knep och knåpverkstaden idag på expen med Gunnel, Anette och Marianne. Kort avstämning med Eilert som snep förbi. Att centerpartiets organisatoriska förändring lokalt kommer att driva fram annat är helt klart. Ser fram emot då vi drar igång. Därefter fick jag leta mig mot Hasslers mottagning för ett mindre vaccinationsintag. Härligt samspråk med såväl personal som spruträdda patienter. Av någon anledning tog allt så mycket längre tid men lyckades få ett mobilsamtal med kommunalrådet Petersen. Som var på lysande humör - antingen berodde det på att jag presenterade mig som "hans favoritpolitiker"... eller att Anita Lindblom var på radion - sånt är livet...

Så var det med ett stort hjärteskrammel och en lyckatillkram till familjens egen local hero, Erik, som nu åker med Nordic battlegroup till Kosovo. Världens finaste "styvson" och halvbror. Elva år av hans tjugo innebär det mesta av det bästa som jag tackar för. Kommer att lägga in hans blogg på min lista. Att ha bevistat golanhöjderna en gång och peacekeeping forces ger mig en glimt av erfarenhet - fast där var det lugnt, i jämförelse.

Inga kommentarer: