söndag 6 april 2008

Att vara utvald

Vi uppmärksammas vid så olika tillfällen här i livet. Mindre ofta kaffe på sängen men kan möjligen annat uppväga? Inte riktigt, för min del. Men med allt från strump- till tvättmedelsförsäljare så blev jag så hedersamt uppmärksammad på annat sätt. Statistiskt utvald är igentligen rätta ordet. Om nu rätt ska vara rätt... Då min man nu efter två år har varit med om en hel del sedan jag blev gruppledare så är en luttrad attityd det mest naturliga hemma.

Så damp det i veckan ner ett inte alls kommunalt kuvert. Ett litet kuvert till lilla mig. Kanske en bal någonstans... hoppades jag. Varsamt öppnades det - trots att det stod radiotjänst. jag lovar, avgiften är betald.

"DU ÄR UTVALD ATT DELTA I SVERIGES RADIOS P4:S SVENSKTOPPSJURY!"

Med västerbottniskt lugn distans och vagt inslag av humor uttryckte husbonden då:
- Detta är i varjefall en mer påtaglig samhällsinsats än vad du håller på med i vanliga fall...

Vilken familjelycka att jag inte saknar humor och har gigantiskt stor självdistans... I dag har jag så röstat för första gången. Gick ganska bra faktiskt. Resultatet får ni höra nästa söndag - tillsammans med vad 3999 andra tyckte... Finns en del folklighetsfaktorer att mäta sig med här.

Inga kommentarer: