onsdag 2 april 2008

Steg för steg

Företagsbesök och resplaner i ett. På Plan 7, skrivbyrån i Shopping. Fick en fikastund med Gunnel och Janne på firman tillsammans med Reefat som nu finslipar detaljerna för vår gemensamma resa ner till Egypten.



Samtal med oppositionsrådet Dan Olsson (c) i Örnsköldsvik för att slicka såren. Och faktiskt, så här informellt mellan mig mina bloggläsare samt resten av världen så kunde faktiskt Maud Olofsson mycket väl kunna ha skämtat officiellt om nåt, typ posten hit och posten dit. Humor nivån inom den släkten är av god och hög klass. Lämpligheten av dylikt skämt är en annan fråga. Men för att rädda ansiktet kan jag väl i varjefall konstatera att allt är möjligt - även jag som brevbärare med skånsk-danskt skorrande. Alltid något.



Att jag gick till val på en skvätt paljett 2006 har hängt med i olika hög grad. MEN inte tillräckligt tydligen. Jag blev smått indignerad av att moderaternas gruppledare i Luleå fått guldkantad inbjudan till SKLs jubilelumsmiddag i Blå Hallen i september. Jag vet att han har smoking men ändå - en skväll paljett borde haft en chans åtminstone. Jag har ett nomineringsuppdrag - styrelsen i Rikskonserter. att det inte börjar gälla förrän 2009 borde inte behöva räknas som en avgörande detalj... Nåja, det blir säkert någon annan klok centerpartist från länet som får förmånen. Jag ska istället den kvällen läsa läxorna lite extra med mina pojkar i hopp om en god framtid för dem och en kommande Nobelmiddag!

Vad är väl en bal...

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan den kloka centerpartisten från länet vara lilla jag från Överkalix och det kanske finns ändå fler!!! Jag har också fått det där guldiga kuvertet...
Kram från Christina