måndag 29 oktober 2007

Morgonstund har...

Hushållsnära tjänster. Att hantera sig själv och köksbestyren allt för onormalt tidigt har sitt pris.
Kaffesump över den rena disken i diskmaskinen och vatten över hela köksgolvet. Helt avslappnad - eller för mycket. Nu var det sump från kokkaffe som var studerbart har jag för mig så någon djupare analys över dagen och livet gav jag katten i. Även om dagens horoskop indikerade att jag nu reflekterar över framtiden och mina val. Hur skulle det gå om alla höll på så hela tiden...

Detaljplanen över kvarteret Hunden och det för luleborna så diskuterbara Fritz Olssonhuset kommer nu att vara till beskådning. Får nog ta del av det senare i veckan. Dagen känns redan mer än välfylld. Nog reflekterat denna morgonstund.

4 kommentarer:

Anonym sa...

GOD morgon!
"Varför njuta när man kan pinas"
Athos

Anonym sa...

God morgon!
Hm! Varför diskmaskin. Manuell diskning rekommenderas, ger möjlighet till en stunds meditation över dagsaktuella frågor och debattartiklar i media.
T.ex. dagens 30/10 debattsida i DN angående hur politikerprojektet regionindelning avses genomföras utan att grundlagsutredningens resultat inväntas.
Läsvärt och tankeväckande!
Portos
Våga vägra diskmaskin

Camilla Hansen sa...

Som blivande ordförande i det högt uppskattade sammanslutningen för "våga vägra allt" ska det där med diskmaskin övervägas. Vägra DN vissa dagar gäller redan...

Anonym sa...

"VÅGA VÄGRA ALLT"
Varför nöja sig med att vara besvärlig när man med lite fantasi kan göra sig helt omöjlig.
Athos