fredag 12 oktober 2007

Det lilla fina inom oss

En dag som idag, att insupa den sena hösten - kändes som allt vi skulle behöva för att må bättre och klaga mindre, till mans och kvinns. Fysisk aktivitet på Nautilus iförd centerpartitröja fick konsekvenser. Anbud började komma in. Hus till försäljning, tydligen en hyresfastighet som gjord för mig och partiet. Eller kan det vara en okänd lokalavdelning som kom ut på öppna marknaden? Nåja , det handlar om att det tydligen var tapetserat med stora fyrklövrar invändigt. Något som denne natuilusinstruktör genast associerade till en möjlighet för det lokala centerpartiet. Kände en spirande känsla av intresse - ska kanske bli fastighetsägare, som profession. Har snart alla andra bakom mig. Ombyte verkar var livets bana för mig. Vissa saker bör inte motarbetas utan nyttjas. Just nu känns det inte aktuellt men vem vet hur försörjningen ska bli i framtiden. Efter denna goda start på dagen kunde inget reta upp mig trodde jag, tills vi då hade koncernstyrelse och den bristande arbetsordningen fick mig att gå igång. Att folk går igång på dessa möten är tydligen ytterst ovanligt dessutom. Men det finns lösningar på allt, som herr ordförande uttrycker sig, inom vissa gränser tydligen. Hoppas på bättring i framtiden. Annars är det hyfsat meningslöst att kunna åstakomma förändringar i det ledet. Huvudärendet med ägardirektiven för LULEBO ger nu utrymme för försäljning av beståndet till att bli något från dagens 81 % ner till 70%. Givetvis finns det då någon som inte låter höstens vackra genomsyra sinnet utan verkar fullständigt genomsyrad av annat. Tror inte det är enligt partiboken, finns gott om mindre besserwissrar i det partiet. Bra i foxtrot hjälper inte vänsterpartiets gruppledare längre. Tack för att luleborna strök dem ur ledningsposition. Själv laddar jag upp med alla trevliga människor jag dagligen möter som så tydligt visar sin uppskattning. Fick ett mail med frågan om hur det brukar firas då något gått bra. Champagne var budet. Ska kanske plocka fram mormors gamla glas från 1919. Livet ska njutas!

Inga kommentarer: