söndag 14 oktober 2007

Ledarskap

Greppa ögonblicket. Vilket jag inte gjorde. Hittade en fantastisk artikel från något SKL -sammanhang 2004 med kommunal personlighet från Piteå som föreläste om ledarskap. Kontentan var att en god ledare ska vara mycket intresserad och lite lat. Ska arbeta strategiskt och inte operativt. Måste arbeta lite på det där. Latheten alltså. Sedan är allt relativt. All in one krävs emellanåt med organisationens kostym. Nåja, ska försöka hitta tillbaka till den kloka artikel. Om ingen annan har den på näthinnan. Ska arbeta med att hitta det unika och fina i varje människa jag möter denna vecka. Spegla mig i andra och fundera på hur jag vill att andra ska spegla sig i mig. Stå upp för det ni absolut vill och tror på lite extra denna vecka. Det ska jag.

Inga kommentarer: