måndag 22 oktober 2007

Allting på en måndag

Plan och tillväxtutskott
Vad lägger vi våra projektmedel på i Luleå kommun - sett till branscher, samarbetspartners och målgrupper? Blev kontentan och min uppmaning med önskemål om uppföljande redovisning framöver. Vad är Luleå och vad vill vi att Luleå ska bli - går det att se av vad vi satsar våra medfinansieringsmedel? Det hoppas jag eller ändrad riktning framöver. En mycket inspirerande redovisning av Aron från BD POP. Stålthet och P3 - där norrrbotten funnits väl representerad senaste året på listan. Fler bankar på dörren för att få en chans. Olle Tiderman från Norrtåg avslutade dagenssammanträde med visioner och ambitioner för persontrafiken. Hyfsat överensstämmande med vad g.d för Banverket och infrastrukturminister Torstensson (c) redogjorde för förra veckan.


Carola(c) och jag lyckades med konststycket att få en liten lugn avstämning av dagsläget. Att (s) nu kör en megakampanj i spåren på en del av de områden vi visat engagemang och dialoghumör är underhållande. Tills insikten kom att det ibland annonseras som lätt "s-märkta" möten i pressen, men via flygblad i bl a skolor verkar gå ut som allmänna möten. Inget kommunalrådet vill kännas av utan hänvisar till berörd lokalavdelning. Vad som är öppna möten och för vem kanske jag får lära mig vart efter, undras hur medborgarna uppfattar det. Nåja, var och en efter förmåga och moral.
Två protokoll att justera. Det senare på räddningstjänst med påföljande "bygginspektion" av undertecknad. Verkar lovande. Se nedan. Givetvis blev det inbrottvarning då jag var där... Mycket undehållande tyckte räddningschef och gode grannen Bylin. That´s entertaiment!

Gamla taket - nya golvet

Inga kommentarer: