söndag 24 juni 2007

Personlig utveckling

En midsommarhelg att njuta av. Personlig utveckling - att ta det lugnt och att grädda småplättar på vedspisen. Jämn värme och tillika smet. Till en början lite katstroflook, yngste sonen började gnälla efter "reservmormor" Maud Videhult. Hon kan det där med plättar och pannkankor. Men skam... Jag lyckades till allas förvåning och plättar till frukost blev det till alla.
Rensa och sopa rejält efter en lång vinter... Äldste sonen, nu stor nog att paddla runt själv på sjön, imponerade. Jag är själv en stornjutare av att utforska sjön med kanot. Kanske "indianen" i mig. Min morfars kusin gifte sig med en indianhövdingsdotter och bosatte sig i Minnesota. Fahlström Centre lär det faktiskt finnas ett där. Nåväl, ingift indianska men det duger det också.







3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Det ser fint ut där i Arvidsjaur skogarna.Hoppas midsommar gick bra till. Med tanke på indiansläktet och Amerika så visades en dokumentär häromkvällen om Chicago/Illinois svenskarna och dess samlingsplats på Clark ST. Imponerande hur mycket en så liten grupp som svenskarna var i trakterna runt Chicago, har bidragit till Chicagos uppbyggnad. Duktiga byggare var de värmlänningar, västgätor och andra som bodde där under depressionsåren. Måste nämna att även min lilla personlighet tagit flera promenader på den berömda Clark ST och fikat på SVEA restaurangen.

Nihad

Camilla Hansen sa...

Du får vara med i "my tribe"!

Anonym sa...

...vilket paradis! Jag vågar inte visa det för Lennart för han blir tokig av avund. Hur har ni kommit över detta???
undrar Anna-Greta och Lennart uti metropolen