tisdag 5 juni 2007

Alliansskämt...

Vilket skämt - Luleå Alliansen splittras upp om budgeten. Enligt ledarsidan i Kuriren idag. Det har inte funnits någon allians efter valet. Om de övriga borgerliga kände till betydelsen av ordet, som står för förbund, innan valet kan jag bara ifrågasätta. Både vett och etikett saknades emellanåt å det grövsta. Om nu vi själva skulle stå för innebörden av allians, vilket i mina ögon är lämpligt. Vilket jag ödmjukt gick in för och antog innebar åtminstone några smidighetstecken och professionalism. Ambitioner är så olika. Med facit har vissa delar blivit bättre sedan förra året men då det saknas ambition finns heller ingen anledning att ha en "kulissbudget" om inte ambitionen genomsyrar samtliga partiers attityd, arbete och vision. Dessutom krävs det mer än fyra "syra" borgerliga. Vilket alla inte kan ta till sig i alla sammanhang, än. Att socialdemokraterna givetvis ser möjligheter och inte är sämre än att de försöker fånga dem ligger bara i spelets natur och deras mandat. Övriga borgerliga får väl själva ta ställning om de vill skaffa sig ökat inflytande eller ta över makten. Det ena kräver mycket mer än det andra. Och naturligtvis skulle det kännas både här och där. Informella ledare har aldrig varit bra i långa loppet. Då jag vet att det finns kommuner där samarbetet fungerar som det borde i min ögon, vet jag också att det går. Såväl partipolitik som personkemi kan behöva en uppgradering i Luleå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

MYCKET BRA CAMILLA!!! ALLIANSSKÄMT är ordet. Håller med till 100%.
Annan borgerlig sympatisör

Anonym sa...

Egen härd är guld värd.....den blomstertid nu kommer.
GILLAS
Athos och Portos