måndag 18 juni 2007

kvällsprövningar

För att så ta sista detaljerna med budgetanförandet i morgon skulle jag då ta ett välbehövligt "välbefinnande bad". Då är vattnet slut, någon form av läcka i kvarteret visar det sig. Inte ens räddningschefen har vatten... hemma alltså. Ja, det blev ett litet skvalptvättande av minste sonen i botten av karet. Då den vackra kvällsolen så får trädgården att lysa upp utanför köksfönstret kan jag bara med fasa konstatera att den sedan tidigare hårt drabbade häggen nu i toppen drabbats av häggspinnarlarver. Inget dera kan jag påverka. Jag köper sällan känslan av att så är det bara eller sånt är livet. Men här är jag helt slagen.

Informationen har nått mig. Det är avgrävt vid Oskarsvarv inne i stan, hela Bergnäset samt Sörbyarna drabbas av vattenläckaget. Åtgärdas under natten förhoppningsvis. Tack för svaret granne och räddningschef Patrik Byhlin!

Inga kommentarer: