måndag 13 augusti 2007

och jorden skapdes...

Kan inte hjälpa det men utav någon outgrundlig anledning verkar det som om vänsterpartiet i Luleå ska ha lagt grunden för det mesta. Som de uttrycker det själva, alltså. I nästan alla frågor med någon politisk karaktär kommer så detta uttalande från deras gruppledare. Då jag inte varit med på den höga kommunalpolitiska nivån särskilt länge kan jag då bara för tillfället lyssna på vad de säger men samtidigt stilla undra hur det kan vara att väljarna inte verkat uppmärksamma eller uppskatta detta, till deras fördel, i så fall. Nåja, inte ska jag klaga över det. Nu är vi alla i oppositionsbåten. Må bäste xx ro den iland.

Total kommunstyrelsedag med en häftig inledning. Tjänstekvinnoföredragning på det mest utomordentliga sätt om behovet av ställningstagande i hanteringen av vårt geografiska informationssystem framöver (GIS). Föredragningen tog en timme så jag tänker inte säga mer än så. Upphandling på monopolmarknad eller eget kommunalt regi. Vi får se. Familjecentralerna var på tapeten. Som vi budgeterat för men majoriteten prioriterade bort.

Ett fullsmockat sammanträdesrum på eftermiddagen. Alla var på hugget. Men avklarat på rekord tid. Centerexpeditionen nästa. Ett par goda timmar med ombudskvinnan Gunnels sällskap. Finns lite i agendan att ta ställning till. Vi fick till och med en utflykt till Skurholmen i tjänsten. Jag gillar förankring i verkligheten. Mycket av det denna första riktigt riktiga politiker måndag.

Inga kommentarer: